E46 Compact
Samochód prezentuje się ładnie w wersji z 17-calowymi felgami, które dostępne są w opcji. Przy seryjnych obręczach, karoseria wydaje się ociężała, dotyczy to głównie tylnej części auta. BMW 3 Compakt dostępny jest tylko z nadwoziem trzydrzwiowym. Auto posiada bardzo komfortowe fotele i oferuje wygodną pozycje za kierownicą. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, ich spasowanie też nie budzi zastrzeżeń.
Kierownica nie każdemu może się podobać, ale zawsze można zamówić skórzaną, która jest dostępna jako opcja. Ergonomia wnętrza jest na wysokim poziomie, wskaźniki i czytelność bez zarzutu. Bagażnik samochodu ma pojemność 310 l, po złożeniu kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1100 l. Wadą jest stosunkowo mało miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy, ale jest spowodowane przede wszystkim poprowadzonym tunelem na wał napędowy tylni kół.
BMW Compact jak każde auto tego niemieckiego koncernu, właściwości jezdne ma bardzo dobre. Precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tylną oś, pozwalają usatysfakcjonować każdego kierowcę. W sytuacja krytycznych wymaga jednak od prowadzącego większego doświadczenia, niż ma to miejsce w autach przednionapędowych .
W wersji 316ti jednostka napędowa ma pojemność 1796cm3 czyli nazwa myli rzeczywistą pojemność. Zastosowano tu układ Valvetronic, silnik rozwija moc 115 KM. Jednostka jest bardzo elastyczna i ekonomiczna oraz cicha. Maksymalny moment obrotowy wynosi 175 Nm i dostępny jest przy 3200 obr/min. Zużycie paliwa oscyluje pomiędzy 6,2 - 8l/100km
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to BMW 316ti może pochwalić się ABS, ESP, systemem kontroli toru jazdy (TC), sześcioma poduszkami i kurtynami w standardzie. To dużo na początek. Za pozostałe elementy trzeba nie mało zapłacić. BMW może pochwalić się czteroma gwiazdkami w teście zderzeniowym i sprawnym układem hamulcowym, który się mało przegrzewa. Samochód jak sama nazwa wskazuje jest przedstawicielem klasy kompaktowej, niestety cenowo przewyższa niejedno auto klasy C.
Samochód jest bezpieczny i przyzwoicie wyposażony. W standardzie znajdziemy ABS, ASR, ESP (przy napędzie tylnim bardzo się przydaje), mnóstwo poduszek powietrznych i kurtynowych, oraz manualną klimatyzacje. Aby skorzystać z większej ilości udogodnień musimy zapłacić i to sporo. Jednak dodatków jest mnóstwo, będzie, na co wydać pieniądze:).
Offline
silniki benzynowe moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s]
316 ti 116 / 5500 175 201 10.9
318 ti 143 / 6000 200 214 9.3
325 ti 192 / 6000 245 235 7.1
316 i 105 / - - - -
320 i 170 / - - - -
silniki diesla moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s]
318 td 115 / 4000 280 202 10.5
320 td 150 / 4000 330 222 8.7
Offline